Førerkort i Norge

Цього разу не про подорожі.Стаття містить виключно ділову інформацію, що стосується процесу отримання водійських прав в Норвегії і написана потенційно для української діаспори. 





Регулярно-періодично в групі з"являються запитання на рахунок водійських прав і прохання поділитися досвідом.
Далі інформація по темі і мій особистий нещодавній досвід. Наперед скажу, що досвід успішний!

1. Українські водійські права на території Норвегії НЕ є дійсними після 3х місяців перебування в країні (Пруф отут: посилання на офіційну сторінку дорожної поліції ).
Для перевірки можна відіслати  Søknad з прикріпленими сканами своїх українських водійських прав і oppholdstillatelse kort. І отримати той самий текст з витягом з цілої купи законів:


2. Наявність українських водійських прав НЕ дає права на скорочену/вибіркову програму навчання, здавання виключно екзаменів теорії чи водіння і тп.
Тобто, починати все з нуля :(

3. Якщо ви прийняли це рішення, першим обов"язковим кроком є реєстрація на сайті Statensvegvesen. Це потрібно зробити ще до початку звернення в автошколу.




Зайти/створити власний профайл (Din Side). Для цього, звісно, потрібен fødselsnummer та bank ID (аналогічно як з Skatteetaten, Altinn, Nettbank).



4. Далі обрати фукцію Ditt førerkort - Søk om førerkort - Kl.B
5. Наступним кроком є заповнення анкети (Vandel), в якій ви інформуєте різні дані, повідомляєте про належний стан зору і здоров"я і усвідомлюєте, що вся інформація достовірна і ви згодні нести відповідальність перед законом. Відправляєте електронну версію тут же і чекаєте декілька днів.
6. В разуспішного затверження вашої заявки, на Din Side з"являється :




7. А також інформація про те, що якщо вам 25+ років, ви звільняєтесь від Trafikalt grunnkurs.

 І маєте право на  øvelseskjøring (водити за кермом в присутності досвідченого водія, який має мін 5 років стажу у даній категорії та віком 25+ років, з наліпкою "L" на авто).



8. Нижче іде перелік обов"язкових тем, які треба пройти в автошколі:




По мірі успішного проходження автошкола відправляє інформацію в вейвесен, червона стрічка перетворюється на зелену і наближає вас до мети:)

9. Автошкола визначає план навчання, планує календар занять - все то доволі індивідуально і залежить як від водія, так і завантаженості автошколи ( в мене зайняло 2 міс). 

10.  Mørkekjøring,  førstehjelp kurs також є обов"язковими. Вимагається присутність на групових заняттях.

11. Паралельно (можна і взагалі ще раніше) займатися теорією. Оскільки теоретичні знання і екзамен в поліції - то ваша особиста справа і автошкола до неї відношення не має. 

12.  Для теоретичної підготовки я використовувала ресурс Teoritentamen. Особисто моїм вибором був місяць безлімітної теорії + тести з індикатором правильної/неправильної відповіді:



Є можливість готуватися англійською або норвезькою. В мене була самоціль здати все норвезькою, тому певний час зайняв переклад і зусилля для "зрозуміти" і "вникнути" в правила і закони. Інформація добре систематизована і відповідає питанням на іспиті.

13. Теоретичний екзамен в поліції: можна здавати в будь-якому відділені вейвесен, варто уточнити години прийому для певної категорії. Зазвичай все відбувається в порядку живої черги. Реєстрація, фотографування для прав, сплата 600+80NOK (екзамен+фото). Власне сам езамен: 45 запитань, 90хв часу, 7 допустимі помилки. Згадала, дописую: зданий теоретичний екзамен дійсний 3 роки!

14. Важливий нюанс: без успішного зданого теоретичного екзамену не може бути призначений езамен з водіння!



15. По закінченню навчання в автошколі, вона або ви самі вибираєте зручну дату для здачі водіння.

16. Починаючи навчання варто мати на увазі, що можна обрати автівку з механічною коробкою передач або автомат. Проте з правами для механіки ви маєте право водити і автомат. Права на "автомат" дають можливість керувати тільки автоматичною коробкою передач. На пластиковій картці це позначається спеціальним кодом.

17. Практичне водіння: екзамен складається з кількох теоретичних питань з будови автомобіля/значення сигнальних ламп і тп (перелік видається в автошколі і є безліч варіантів в інтернеті, разом з готовими відповідями). І власне водіння -45хв. Тут включено парковка, швидкісна дорога- виїзд/зїзд, рух назад і тп. Оплата 1040 + 280 NOK (екзамен + виготовлення пластикових прав).

18. Ціна питання: при зверненні в автошколу в них була акційна пропозиція "Pakke kl.B" з набором обов"язкових тем, бонусом йшли звичайні kjøretime, які я використала в день езамену, прокатавшись по приблизному маршруту.


Тому, орієнтовний мінімум з екзаменами, теорією, сплатою зборів в  NAF i Vegvesen склав бл. 23 000 NOK.
Мабуть треба зауважити, що були українські права, певний досвід і власне авто. Також зловживала добротою оточуючих мене норвежців і просила øvelseskjøring. Це також, думаю, відіграло певну роль.


Замість епілогу.


Звісно, дуже прикро, що потрібно заново пройти ці "хожденія по мукам". Навіть тим, хто має чималий досвід водіння. І можу зрозуміти наскільки це абсурдні відчуття.
Особисто для себе знайшла багато цікавих і корисних речей під час навчання. Ставлення і сприйняття деяких процесів тотально відрізняється у 18 і 27 років.
Стосовно навчання - в автошколі ставлять за мету дати знання і вміння для безпечного водіння. Це в інтересах усіх. 

Ще одним важливим і приємним фактом стала відсутність добре знайомої нам корумпованої системи. Тобто, ти розраховуєш лише на свої знання. Робиш все згідно правил, чесно і совісно - зелене тобі світло! Ніхто апріорі не намагається завалити, незалежно від ваших знань/умінь, з метою отримання прибутку....

Lykke tæ ! ;)

Коментарі

Популярні публікації